椿本 弥生
Tsubakimoto Mio
J-GLOBAL ID: 201101053311761989
Researchmap Member ID: B000003589
INFORMATION
| 2025-10 ~ | The University of Electro-Communications |
| 2023-03 ~ 2025-09 | Tokyo Metropolitan University Graduate School of ManagementAssociate Professor |
| 2022-04 ~ 2025-09 | Tokyo Metropolitan University University Education CenterAssociate Professor |
| 2017-09 ~ 2022-03 | The University of Tokyo |
| 2014-04 ~ 2017-08 | Future University-Hakodate |
| 2013-04 ~ 2014-03 | Future University-Hakodate |
| 2011-04 ~ 2013-03 | Future University-Hakodate |
| 2010-04 ~ 2011-03 | 東京大学 大学院情報学環 ベネッセ先端教育技術学講座 特任助教 |
| 2009-04 ~ 2010-03 | 東京大学 大学院情報学環 情報学環・福武ホール 特任助教 |
| 2008-04 ~ 2009-03 | The University of Tokyo Center for Research and Development of Higher Education |
| 2005-04 ~ 2008-03 | Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and TechnologyDepartment of Human System Science |
| 2003-04 ~ 2005-03 | Tokyo Institute of Technology Graduate School of Decision Science and TechnologyDepartment of Human System Science |
| 1999-04 ~ 2003-03 | Tokyo Gakugei University Faculty of Education |
| 2024-04-01 ~ 2029-03-31 | テキストデータとの対話を可能にするマイニングシステムと可視化手法 |
| 2023-04-01 ~ 2028-03-31 | 大学教育の分野別習得度の規定要因と影響に関する実証研究 |
| 2023-04-01 ~ 2027-03-31 | Development and evaluation of information system to encourage Teaching Assistants to prevent social isolation of learners |
| 2023-04-01 ~ 2027-03-31 | Development and evaluation of information system to encourage Teaching Assistants to prevent social isolation of learners |
| 2022-04-01 ~ 2026-03-31 | 講義型授業における知識習得プロセスに依存したジェネリックスキルの育成と評価 |
| 2020-04 ~ 2024-03 | 大学生のメタ認知機能の向上に資する包括的尺度と適応型授業設計手法の研究開発 |
| 2020-04 ~ 2023-03 | The development of an outcome-based evaluation system for learning support centers in higher education institutions |
| 2019-04 ~ 2022-03 | Development of a behavioral record system to evaluate the proficiency of educational assistants and construction of a growth model |
| 2017-04 ~ 2022-03 | 学習支援センターにおける重点スキルの実証と研修教材の開発 |
| 2017-04 ~ 2020-03 | AS model generation system automatically selects important educational data for achieving educational goals |
| 2017-04 ~ 2020-03 | Study on collaboration between kindergarten and parents through sharing learning portfolio. |
| 2015-04 ~ 2020-03 | Investigations for Critical Thinking Processes and Methods of Facilitating Critical Thinking in Mixed Media Use |
| 2016-04 ~ 2019-03 | Piano Performance Support System Focusing on Narrativization and Relativization of Learning Strategy |
| 2014-04 ~ 2017-03 | Development of SVM-Based IR System for Professional Development at Japanese Universities |
| 2013-04 ~ 2017-03 | Development and Evaluation of Flip Educational Environment for Competence of Rivise Logical Text |
| 2013-04 ~ 2017-03 | Effect of Delay Strategy on Text Revising Measure by Eye Movements |
| 2013-04 ~ 2016-03 | Assessment of Project-Based Learning Based on Narrative Approach |
| 2012-04 ~ 2015-03 | Development of an integrated learning support system in higher education incorporating a peer tutoring |
| 2010 ~ 2012 | Designing and Evaluating the Activity which Supports Family Narratives: "Workshop of Making Video Letter for the Future Child." |
| 2010 ~ 2011 | Developing interactive environment using visualization technique for term paper grading in higher education |
| 2008 ~ 2009 | アントレプレナーシップ教育で育まれる「ことばの力」の検証 |
| 2008 ~ 2009 | Construction and Evaluation of an Active Learning Environment For Knowledge Workers |
| 2024-09 ~ | 教育システム情報学会 英文誌編集委員会 委員 |
| 2023-11 ~ | 学習分析学会 編集委員会 委員 |
| 2023-07 ~ | 大学教育学会 広報委員会 委員 |
| 2022-04 ~ | 日本インスティテューショナル・リサーチ協会 会計理事・副会長 |
| 2020 ~ | 日本インスティテューショナル・リサーチ協会 大学情報・機関調査研究集会 (MJIR) 実行委員会 委員 |
| 2010 ~ | 日本教育工学会 ショートレター増刊号 特任編集委員 |
| 2019 ~ 2022-03 | 日本教育工学会 大会企画委員会 委員 |
| 2019 ~ 2022-03 | Japan Association for Institutional Research Trustee |
| 2012-04 ~ 2015-03 | 日本教育工学会 FD特別委員会 委員 |
| 2010-04 ~ 2012-03 | 日本教育工学会 企画委員会 委員 |
| 2009-04 ~ 2012-03 | 日本教育工学会 大会企画委員会 委員 |
| 2010-04 ~ 2011-03 | 日本教育工学会 25周年記念シンポジウム準備委員会 委員 |
| 2009-04 ~ 2010-03 | 日本教育工学会 第25回全国大会実行委員会 委員(事務局長) |